ROVe Beuningen voor uw administratie

Administratie

De meeste administraties worden via het internet of via een externe opslag verwerkt. Daardoor is het mogelijk dat wij samen de administratie inboeken en controleren. Omdat de administratie op een beveiligde plaats zijn opgeslagen heeft u nooit problemen met het zoek- of beschadigd raken van de bestanden.

Met programma's zoals Snelstart kunnen wij optimaal samenwerken. Zo kunt u via dat programma factureren en deze via de post of per mail naar uw klanten versturen. Ontvangsten van de factuurbedragen kunnen direct worden verwerkt zodat u altijd een actueel overzicht heeft van uw vorderingen. Met hetzelfde programma doen wij de rest van de administratie.

Ons advies is:
- reserveer eens per dag/week of maand enkele uurtjes om uw administratie bij te werken
- bekijk wat u zelf allemaal kunt inboeken en wat u wilt uitbesteden
- probeer zoveel mogelijk te automatiseren

De ontwikkelingen in de digitale wereld gaan razend snel. Sinds enige tijd is het wettelijk toegestaan om verkoopfacturen digitaal te verzenden. Dat scheelt printkosten, verzendkosten en het opbergen er van. Een bijkomend, niet onbelangrijk, voordeel is dat u de verkoopfacturen niet meer in ordners hoeft op te slaan. Dat scheelt weer opbergruimte. Bovendien kunnen de verkoopfacturen via internet worden geraadpleegd. Voor meer informatie kunt u hier klikken Diginota

ROVe werkt met standaardrekeningschema's waardoor u in principe al binnen één uur aan de slag kunt gaan.

Banken sturen minder vaak de papieren bankafschriften en moet u de bankmutaties en bankafschriften downloaden. Dat scheelt papier, verzendkosten en ordners. De papieren afschriften moeten tenslotte ook worden opgeborgen. Maar pas op, de bankmutaties en digitale afschriften zijn niet onbeperkt opvraagbaar. Bij de ene bank kan 24 maanden lang de bankafschriften worden opgevraagd, bij de andere bank 15 maanden.
Wanneer u de afschriften en bankmutaties heeft gedowload heeft u een probleem.

Download de bankmutaties daarom eens per kwartaal of per half jaar. Sla de gegevens in een aparte map op in uw computer. Hetzelfde geldt voor de digitale bankafschriften. Dit scheelt niet alleen zoekwerk maar ook bankkosten.

Wat valt er allemaal te automatiseren?
-facturering (verkoopfacturen) en automatisch doorboeken in de financiële administratie
-inkoopfacturen, scannen en laten verwerken (veelal nog extra handelingen)
-bankmutaties inlezen en automatisch op de openstaande facturen afboeken
-mailen van verkoopfacturen

Overzichten:
-kolommenbalans
-openstaande vorderingen en schulden
-resultaat en balanspositie

Snel uw administratie doen?

Dat kan en dan ook nog eens tegen een redelijk bedrag per maand.